Weboldalunk karbantartás alatt áll. Az esetleges kiesésekért, hibákért elnézést kérünk. Köszönjük!

Harcsázás

Elöző|12|Következő

Boldog születésnapot!

2017. Október 28. Szombat
Tóth Norbi telefonon hívott: „születésnapja lesz szerdán, Tiszai kuttyogatással kellene megünnepelni.” Kurvát taggal, ügyvédet perrel, engemet horgászattal fenyegetni nem érdemes. Hamar megállapítottuk, hogy horgászni születtünk nem dolgozni, így szerda reggel már fél hétkor belecsusszant a hajóm a Tiszába, Szegednél, a Bertalan híd felett nem sokkal.

Fogjunk harcsát - Tavasz

2015. Május 05. Kedd
Milyen egyszerűen hangzik, de sajnos mégsem az. Azonban, ha bizonyos körülményeket figyelembe veszünk, olykor sikerül leegyszerűsíteni a megfogásukat. Igaz, hogy sosem mehetünk biztosra, de ha a szerencsének mutatunk egy kis utat, akkor megvan minden esélyünk, hogy összenyálkázzuk magunkat. Időjárás, évszak, napszak, a helyes csali kiválasztása, mind hozzájárulnak a sikerünkhöz. Mint minden halfajnál, a harcsánál is nagyon fontos, hogy megismerjük szokásait, hogy tudjuk, mit, miért, mikor és hol.

Ohati harcsakaland

2014. December 21. Vasárnap
Helyszín: Ohat, III. tó.
Időpont: 2014.szeptember 15-18.

Elérkezett a várva várt nap. Délelőtt megérkeztem az Ohati III. tóra Varga Tamás (turizmusvezető, tógazda) és Nagy Zoltán (halőr) barátaim már vártak. A kapuban érezni lehetett a feszültséget, barátaim is nagyon várták a harcsahorgászok mentorának érkezését: Kóós Ferencet.

Harcsabeharangozó

2014. Április 28. Hétfő
Amikor hajóm – a hosszú téli kényszerszünet után – vízre került, majd átment siklásba, boldog kurjantásomtól visszhangzott a parti erdő. Éreztem, minden rendben van, hogy ma jókor, jó helyen járok. A lassú felmelegedéssel párosuló egyenletesen emelkedő légnyomás; enyhe, egy irányból fújdogáló szellő, bárányfelhők...; és még a motor hangjából is tibeti szerzetesek mormogását véltem hallani...

Őszi harcsák

2013. Október 14. Hétfő
Az őszi idő beköszöntével elérkezik az igazi ragadozóhalas szezon. A kishalak kezdnek bandákba tömörülni a víz hűlésével és más régiókba vonulnak, mint ahol a melegebb hónapokban tartózkodtak. Ha a ragadozók táplálkozni szeretnének, ezeket a helyeket kell felkeresniük. Nem csak a csukák, süllők lesznek aktívabbak, hanem a harcsák is. Ők a téli szűkös hónapokra készülnek, ugyanis a legtöbb ragadozóhallal szemben ők kevésbé aktívak a fagyok beköszöntével, ezért rendesen fel kell tankolniuk. Ebben az őszi időszakban valósággal zabálnak, és ezt többnyire a fenék közelében teszik, elsősorban rákokra vadászva. A rák könnyű préda, de természetesen a halat sem vetik meg. Tapasztalatom szerint ilyenkor a halakat is szívesebben ragadja el a fenék közelében, ezért a csalit is ott kell felkínálnunk, ha eredményeket szeretnénk, és erre talán a legjobb módszer a bójázás.

Őszi „Ősi” varázslat a Tiszán

2013. Szeptember 14. Szombat
A történet néhány ezer évvel ezelőtt kezdődött. Egyik halászgató ősünk, (valahol itt a Kárpát medencében), hiába vetette ki a hálóját, amit, az éppen akkor kristálytiszta vízben messziről elkerültek a halak. A jóember Ilyenkor leengedte a felcsalizott horgát, ám a szerencse most nem szegődött mellé. A zsákmány hiánya gyakran előfordult, csakhogy most éhes maradt a családja, úgyhogy tovább kellett fűzni az eseményeket, mert most szinte bármi áron halat kellett rakni az asztalra.

Ismeretlen terepen

2012. Július 17. Kedd
A történet egy bojlis versenyen vette kezdetét, ahol „házi fotósként” kellett jelen lennem. A verseny három napja alatt volt idő bőven a beszélgetésekre. Béla barátommal (alias Kecske) a széken üldögélve beszélgettük át a kapástalan időszakot és úgy alakult, hogy szóba kerültek a harcsák, az én kedvenceim. Barátom nem volt annyira oda ezekért a nyálkás ragadozókért, de kíváncsi volt, hogy is zajlik egy ilyen horgászat.
- Te kicsi Goci (ez lennék én), van egy tó Tâncabeşten, ahová pontyozni szoktam járni, és van a tóban harcsa is. Bojlival néha fognak az emberek, meg kellene nézzük közösen a tavat.
- Mikor menjünk? -rögtön érdekelt a téma.
- Mondod az időpontot, hogy mikor jó harcsára, és mehetünk.
Hát így történt, hogy egy forró júniusi napon elindultunk a Bukarest közelében található, bojlis horgászok által közkedvelt, Tâncabeşt-i tóhoz.

Bajszosok a sötétben

2012. Június 29. Péntek
Még adós vagyok egy harcsahorgászat beszámolójával, aminek ideje eleget tennem. Tehát, akik érdeklődéssel várták az események elmesélését, azoknak nem kell tovább várakozniuk.
  Egy áprilisi viharral vette kezdetét a történet. A kora esti órákban erős széllökések közepette indult a sejhaj. A kezdeti fázisban még kacérkodtam a pergetéssel, de idővel már a talpon maradás is nehezen ment a viharban, nemhogy a műcsali bedobása. A vizet rendesen felkorbácsolta a szél, ezért kétségtelen volt, hogy a gonosz idő elvonulásával a halaknak is megjön a kapókedve, ugyanis az áramlatok biztosan kimozdítják őket nyugalmi helyzetükből.

bővebben...

Fás-tóvallatás harcsaügyben - Aki a kicsit becsüli, a nagyot nem érdemli?

2012. Május 08. Kedd
Békéscsaba határában 45 hektáron elterülő Fás-tó partján gyülekeztünk április 27-én. A környékről érkező, 2 fős csapatok - szám szerint 15 en­ -, sorban hozták a hajókat, mert a 43 órás harcsafogó verseny idejére kivételesen engedélyezték a használatát. A pergetés letiltva, és a 7-10 (!) méter átlagmélységű vízen, a korábbi eredmények is kuttyogatva születtek. Legutóbbi rendezvényen fogott, kis híján 60kg-os és több 10 kg körüli harcsa emléke jó versenyt ígért, hacsak a hírtelen jött kánikula be nem indítja a halak ívási ösztönét, mert akkor bármi megtörténhet. És meg is történt...

Eső és sár

2012. Április 27. Péntek
Napok alatt zöldre váltott a szürke táj. Csupán egy-két napsütéses délutánra volt szükség, hogy a fűzfákon kipattanjanak a barkák, és apró levelek jelenjenek meg az ágakon. A fű is szemmel láthatóan igyekezett minél magasabbra nőni a talajtól. Látván a természet gyors újjáéledését, elérkezettnek láttam az időt, hogy bevállaljam az első vízparton töltendő éjszakákat. Az éjszakai horgászatok nálam a harcsázást jelentik, értük hajlandó vagyok sok „őrültségre”.

Elöző|12|Következő

Nyelv

• HU
  • RO

Horgászat

Horgászat a Duna-deltában

Partnereink

Erdélyi Nimród Erdélyi Horgász Energofish Zetavárpanzió Vadászaterdélyben Central and Eastern European Fly Fishing