Weboldalunk karbantartás alatt áll. Az esetleges kiesésekért, hibákért elnézést kérünk. Köszönjük!

Hétköznapi események

Bojlizás 2011. Szeptember 29. Csütörtök

A mai rohanó világban az embernek nem igen akad ideje többnapos horgásztúrákra, folyton csak munka és munka. A folytonos munkát megelégelve, mintegy két éjszakás horgászatra szántam el magam, a rugonfalvi tónál. A horgászatot megelőzően pár horgászcimborát megkérdeztem, hogy nem lenne kedvük csatlakozni hozzám, de mindegyiküknek a válasza az volt, hogy: - hétköznap nem, mert dolgozni kell. Én pedig kimondottan hétköznap akartam menni, mivel ilyenkor nincs tolongás a tavon, és nem kell attól tartanom, hogy a horgászatomat valami zajongó társaság zavarná.

Az autót megpakoltam a horgászfelszerelésekkel, meg a 2 napos túrára szükséges csecsebecsékkel. Munkahelyemről csak a délutáni órákban szabadultam, de tudtam nem lesz gond, hisz az autóba már előző nap bepakoltam.
Érkezésem után azonnal elkészítettem a pontycsemegéket, hogy a kedvenceim kedvében járjak. Már előző nap belocsoltam a magokat és bojlikat, hogy még ízesebbek és illatosabbak legyenek. A horgászhelyem nem mindennapi volt, a vízből kellett meghorgásszam a tóban levő bokrokat, ahol a pontyok előszeretettel tartózkodtak, mivel a víz is melegebb volt, mint a mélyebb részeken.

Az etetőgombócok parittyázása közben a halak jelezték, hogy hol tartózkodnak, de ott nem tudtam rájuk horgászni a rengeteg fa miatt, így az akadóktól beljebb kellett megetetnem velük a csalit. Az etetés után felállítottam a sátramat, minél közelebb a tóhoz, mert ha kapásom lesz, nyomban a vízbe kell menjek, és a halat az akadóktól el kell fordítanom. Beraktam az ágyat, és végül a botokat állítottam össze, hogy végre azok is a helyükre kerüljenek. Közben a szomszédomba egy ismerős érkezett, akivel a tavaszi versenyen ismerkedtem meg. - Legalább nem leszek egyedül, tudunk pár szót váltani, és horgászmesékkel tömni egymás fejét.
A nagy melegnek köszönhetően „megszomjaztunk”, koccintottunk egyet, ha már találkoztunk. A naplementét csodáltuk és néztük, amint az etetésen a pontyok ugrándoznak, forgolódtak. Nincs is szebb látvány! Az első kapásomra éjfélig várnom kellett, de az nem volt mindennapi. Amíg a combcsizmát felvettem a hal lehúzott az orsóról vagy 5 méter damilt, és az akadókat célozta meg. Szerencsére még idejében el tudtam fordítani az úticéljától, így a fárasztás már a nyíltabb vízen folytatódott. A halat pontyzsákba tettem, hogy a reggeli fénynél majd fotózzam, remélhetőleg társaival együtt.
Az éjszaka folyamán 6 darab pontyot sikerült partra húzni, de amint az lenni szokott, mindig a nagyok mennek el, és ez most is így volt. Hajnal körül két nagyobb halam is az akadókat választotta, annyira húztak, hogy nem tudtam elfordítani őket, és bementek a sűrű bokrokba. Így maradtam a keserű szájízzel, és szerelhettem újra a cájgokat. A szomszédomnak, Tibinek is sikerült a nyílt vízről 4 halat fognia, örült is nekik rendesen. A reggeli fényeknél a halakat lefotóztuk, és visszaadtuk a tónak őket. Közben a nappali etetést is elvégeztem és várhattam a kapást, ami hamar be is következett. Éppen akkor ért oda a tógazda, és együtt csodáltuk meg a szép spanyol pikkelyes pontyot, ami az etetést követően jelentkezett.

Hajnalodik

Tibi is beszállt egy közös fotó erejéig

Az első éjszaka eredménye

Mehetnek vissza

Rögtön az etetés után jött

A napot kísérletezgetéssel töltöttem. Kipróbáltam a sima fekvő csalit, a hóember szereléket, a sima popupot, pasztáztam a csalit, PVA csomagot tettem a horog mellé, de legjobban az egy szem pasztázott süllyedő bojli hozta a halat. A nap folyamán 7 darabot tudtam az akadók mellől kifogni, de több hal megtréfált és a bokrokat választotta menekülési útvonalként. Estefelé megint megetettem őket, és vártam és vártam egészen 11-12 óra tájáig, mert ez ekkortól kezdődött a kapássorozat. Hajnali 2 óráig sikerült fognom 3 darabot, a rendesebbek közül, 6 - 7,60 kg  között volt a súlyuk.
Közben megérkezett a tó új lakóit szállító autó is. Kicsőröltem a botjaimat, (nehogy pont akkor legyen kapás, mikor nem vagyok a közelben, és belép a halam az akadóba) majd a frissen érkezett halak telepítésénél segédkeztem. A telepítés után a botokat újra bedobtam, majd elnyújtóztam az ágyban. Alig helyezkedtem el, máris a baloldali jelzőm sípolására kellett kiugorjak, és a vízbe gázoljak. Bevágás után nem éreztem nagy súlyt, kárászra gyanakodtam, de amint a fejlámpa fényénél megpillantottam megörvendtem, egy 60-70 dkg-os domolykó volt, megkívánta a bojlit. Megszabadítottam a horogtól és útjára engedtem, hogy kergethesse a sneciket.

Reggelig sikerült fognom még 2 darabot a harcosabb pontyokból, mert ahogy küzdöttek, az felért 10-15 kg-os hal erejével, még a háló közelében is nagy ribilliót csaptak, de csak sikerült megszákolnom őket.
A reggeli napsugarak felüdülést hoztak, mert az éjjel egy kicsit hűvösebb volt, mint a korábbi éjszakán. Ahogy a napsugarai elérték a tavat az akadó környékére vastag pára szállt, és nem láttam csak hallottam, amint a halak ugrándoznak. Fogtam magam és megszórtam a pályát bojlival a dobócsövem segítségével. Nem tartottam attól, hogy elriasztja a becsapódó golyó a halakat, hisz folyamatosan ugrottak, és így nem is kellett órákat várnom, hogy ráálljanak az etetésre. A halak meghálálták a bojlit, amit adtam nekik, mert a hátralevő időben néhányat a szákba tereltem közülük, meg pár darab még le is maradt fárasztás közben.

Csalikombinációk

A fegyverek

Ő is megvan

Jól szórakoztam

Mint mindig, a pakolás volt a legrosszabb, de a táborbontás közben is fogtam egy erőtől duzzadó pontyot. Az autót ismét megraktam a cuccaimmal, közben megérkezett az egyik barátom, aki a fogásaimon felbuzdulva ki akarta próbálni az akadóban való horgászatot. Átadtam a horgászhelyet neki, és elmeséltem, hogy mire számíthat, mit hogyan csináljon.

A két nap alatt 21 darab pontyot, 3 kárászt, na meg 1 domolykót sikerült partra segítenem. A halakat B. Árpi barátom bojlijaival sikerült kapásra bírnom, amelyek már többször bizonyították, hogy a jó bojli fél siker. Természetesen a jó helyválasztáson is sok múlik, no meg egy kevés szerep jut a szerencsének is, hogy éppen melyik hal indul az akadóba.

Fotók és szöveg: -Máthé Levente-

Vissza

Hozzászólás - csak regisztrált felhasználóknak

Regisztráljon vagy jelentkezzen be.

#42011.10.20 09:19
andoratti
gratula a halakhoz es a cikkhez is
#32011.10.10 11:18
benarpad
irta  mivel kell horgaszni
#22011.09.30 14:49
dakk
SZEP. Gratulalok!
#12011.09.30 12:33
Técsi
 Bravo, sok szep hal...a bojli receptjet emailen nyomd at, koszi.

Nyelv

• HU
  • RO

Horgászat

Horgászat a Duna-deltában

Partnereink

Erdélyi Nimród Erdélyi Horgász Energofish Zetavárpanzió Vadászaterdélyben Central and Eastern European Fly Fishing