Weboldalunk karbantartás alatt áll. Az esetleges kiesésekért, hibákért elnézést kérünk. Köszönjük!

Az első tavaszi horgászat

Bojlizás 2011. Április 13. Szerda

A hosszú téli napok után már nagyon vártam a tavasz illatát. Az idén későre adta meg magát a jég a napsugarak melegének. Végre azonban jó hírek érkeztek, kezdtek kiolvadni a közeli tavak, a halak is mozgolódnak a hosszú hideg hónapok után. Régóta ezekre az információkra vágytam, végre mehetek pontyozni.
Két barátommal közösen szerveztük meg az első tavaszi horgásztúrát. A rugonfalvi tó volt a célpontunk, az őszi pontytelepítések által szép számban került a kedvenceinkből a vízbe, tehát a fogás szinte biztosnak ígérkezett. Pár telefonhívás és megegyeztünk, hogy korán reggel megyünk, szerettünk volna elsők lenni a tavon, hisz hétvége volt és ilyenkor mindenki próbálja a szabadidejét a hobbyjának szentelni.

A hajnali keléssel sosem volt gondom, a telefon ébresztője fél 6-kor csengett, de én már előtte talpon voltam. Egész éjjel forgolódtam, hisz az év első horgászatára készültem, az adrenalin kellően termelődött. A horgászfelszerelést már előző este gondosan összecsomagoltam, végigsimogattam minden botomat, képzeletben már halat is fárasztottam. Szemerkélő esőben indultunk el, minket nem zavart, elvégre nagyon vártuk ezt a napot, hisz mindnyájunk számára ez volt az első lehetőség.
Hosszú tanakodás után úgy döntöttünk, hogy a tó felső részén, a sekélyben fogunk horgászni. Itt már pár fokkal magasabb a víz hőfoka, és mint tudjuk ez tavasszal sokat jelent. A bázisunk elfoglalása után következett az autó tartalmának a kipakolása. Kész csoda, hogy elfért a sok cucc a kis járműben. Mindig elgondolkodok, hogy mennyi cuccot kell vinnem magammal, hogy minden helyzetre felkészüljek. Horgászbotok, a katapultozáshoz való spod bot, rod pod, ólmok, horgok, bojlik, különböző magvak, egyéb etetőanyagok, no meg természetesen a kapásjelző sem maradhat otthon. Nos nem csak én készültem bőven társaim is hozták a sajátjukat, tehát volt motyó akár egy kisebb horgászüzletben.

Az etetőanyag bekeverése után Istvánnal a szerelékek összeállításához láttunk, ezalatt Attila a pergetéssel próbálkozott. Nem csak ponty akad a tóban, elég szép számban van, ragadozó is. Rövid turkálás után a csalik közül egy kissé túlméretes gumit akasztott a kapocsba. Az első dobása előtt kikérte a véleményemet, hogy jó lesz-e az általa választott gumihal. Kissé nagynak véltem, ezt fejcsóválással jeleztem is, de egy próbát megér –mondtam. A próba annyira bejött, hogy rögtön halat is akasztott. Alig hittem a szememnek, a jókora gumival egy süllőt parancsolt a partra. Csukának nem okoz gondot a nagy csali, hisz elég mohó és a száját is hatalmasra tudja nyitni, no de, hogy a süllő is felakadt… A horogszabadítás után fényképet készítettünk a tüskésről és útjára eresztettük. Jelzem, még a pontyos botokat be sem dobtuk, és már halat láttunk.

A botok felcsalizása után bedobáltunk, és nekiláttunk az etetőanyag bekatapultozásához is. Amint végeztem, még jóformán le sem tettem az etető botot, fura sípolásra lettem figyelmes, az új kapásjelzőm hangja volt. Kissé szokatlan volt még számomra, ezért forgattam a fejem egy kis ideig, hogy mi ez a hang.
Kapásom volt, mindjárt 10 perccel a kezdés után. A bevágás után éreztem, hogy jó halam akadt a horogra. Rövid, de izgalmas fárasztás után part közelébe húztam az első tavaszi pontyomat, mint később kiderült nem az utolsó volt aznap. István barátom megszákolta a 3 kilós ikrás pontyot, fotót készítettünk róla és útjára eresztettük. A kedvenc tavaszi olvadó bojlimra kapott.

A pontyfogás után Attila pergető botját kölcsönkérve gondoltam dobok én is párat, a korábbi süllőfogás meghozta a kedvem. A második dobásom után egy halvány kapást éreztem, rögvest bevágtam. Egy csukát akasztottam. Mikor otthonról elindultam még nem is sejtettem, hogy még csukát is fogok. Nem volt kapitális, de nekem megfelelt, az első pergetett halamat is kipipálhattam az idén.

Ezzel vissza is adtam barátomnak a pergető botot. A pontyokra koncentráltam minden figyelmemmel. A második pontyra még várnunk kellett. Telefonálni mentem, mert horgászhelyünkön nem volt térerő. Gyorsan lezavartam a mobilozást, hisz nem ezért jöttem, majd visszaindultam a tábor felé. István már messziről integetett, hogy igyekezzek, pontyot fogott a lebegtetett kukoricával bevetett botommal. Nem maradt más feladat, mint a fotózás, és szabadon bocsátás.

Harmadik pontyunk mintegy másfél-két óra múlva húzta meg a csalit, aznapi legnagyobb halunk volt. Ennek megfelelően küzdött. Igazi szép pikkelyes jószág bámult ránk a merítőhálóból. A horog jól akadt, a kedvünk egyre jobb volt, tavasz van és végre nem a jég hátáról horgásztunk.

Viccesen megjegyeztem, hogy a halak be vannak állítva, 2 óránként kapnak. Az addig fogott halaink néhány perc eltéréssel 2 óránként húzták meg a csalit. Nekünk ez a rendszeresség is megfelelt, csak valami cibálja a swingert. Vészesen közeledett a kétórás határidő, erre István kapásjelzője jelzett, és fogott egy erőtől duzzadó kis tükröst. Izmos kis jószág volt, jól telelt, nem volt rossz kondiban.

Ez a kapás fél három előtt történt, meg is jegyeztem, hogy 4 körül ismét kapásunk kell legyen: és lőn. Bárcsak a lottó számokat is ennyire meg tudnám jósolni :). István jelzője megmozdult, valaki megkívánta a csalit. Szépen harcolt, ő is tükrös volt, de már termetesebb, mint a korábban fogott társa. Ő volt az ötödik pontyunk, és mint kiderült az utolsó is egyben.

Az idő egyre csak romlott, nem volt kedvünk tovább kínozni magunkat, pakolni kezdtünk. Még hazaindulás előtt a tógazdával közösen kielemeztük az aznapi horgászatot. Eredményesre értékeltük a kiruccanást, a komor idő ellenére fogtunk néhány szép halat. Mindenképp maradandó élményekkel lettünk gazdagabbak, és már türelmetlenül várjuk azt az időszakot, amikor beköszönt az igazi kellemesen melengető időjárás.
Röviden búcsút vettünk a tótól és a gazdájától, hisz hamarosan úgyis visszatérünk.

Fotók és szöveg: -Máthé Levente-

Vissza

Hozzászólás - csak regisztrált felhasználóknak

Regisztráljon vagy jelentkezzen be.

#102011.04.14 22:22
dakk
Milyen jo, hogy Mutyi is ott lesz, mert csinal szep kepeket a versenyrol es egy jo kis beszamolot is ir hezza!
#92011.04.14 21:59
Veres
Ha te autodal mesz es hely is van akkor szoljal legyszives en is le neznek egyet.
#82011.04.14 21:44
Levente
voltam szerdan Rugonfalvan a palyat metuk ki ,Zola botjaval fogtam 2 drb pontyot ,szombaton van tevbe hogy lemegyek D-utan
#72011.04.14 14:00
Veres
 Levente Voltatok e mostansag valamerre a versenyre latogatoba mesz e le??
#62011.04.13 22:37
#52011.04.13 22:00
Levente
Kovács nem a szilvapálinkás kukoricára gondoltál? Jó volna már egy pecát összehozni valahol.
#42011.04.13 21:56
Köszi,lessz következö is gyül az anyag.
#32011.04.13 21:22
dakk
Gratula. Varom a kovetkezot!
#22011.04.13 20:03
kovacs istvan
En meg a palinkos ziccert:))
Jo lett ez Mutyi ,grat hozza.
Csak igy tovabb.
#12011.04.13 18:59
macika
 Csak igy tovább, látom már a Pulitzert

Nyelv

• HU
  • RO

Horgászat

Horgászat a Duna-deltában

Partnereink

Erdélyi Nimród Erdélyi Horgász Energofish Zetavárpanzió Vadászaterdélyben Central and Eastern European Fly Fishing